這篇主要是我節錄了女人至上這部片裡我喜歡的幾句話,但還是不免俗的略微提一下這部片,儘管我並不是很喜歡這部片,因為對我來說還是太美國味,我覺得是很針對美國這個國家某個階層的女人而拍的片子,不過還是有他好的地方,雖然是在講老公外遇,但是片子完全沒有出現半個男人,全部都是女性腳色,是一齣舞台劇改編的,那時候慢慢開始注意到女權主義,希望大家無論男女勿以"女權主義"而帶有任何先入為主的偏見而不看本片。

 

 

  下面這段是女主角主動找上她老公外遇的對象,那個第三者對女主角所說的話

  I know so many women like you. you have your fancy friends and your nice houses...your calendars are full of social events and shopping dates and charity lunches...to make you feel like you're doing something with your lives. But eventually , you stop paying attention to your men. They get lonely  and they come looking for someone who makes them feel appreciated again. And believe me, they take that very,very seriously.

 

 

 

  下面這句,是女主角看到女兒不開心想跟她談談,但是女兒告訴女主角為什麼她無法跟女主角談。

  Because all you'll do is tell me that everything is going to be fine...and it's not..

 

 

  下面這句是男主角託女兒送花給女主角,卡片裡面的話 (其實這句沒什麼要緊 只是我喜歡  ^^)

  I want to get to know you again. have I missed my chance ?

 

 

  雖然這部片我不會把它放在我的推荐的片單裡面,但還是希望大家有空可以看看,基本上算是部輕鬆愉快的片子。

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Hannibal 的頭像
    Hannibal

    溺水三千 .........

    Hannibal 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()